Ridningen för Claes igår:D

Igår jobbade vi med galopperna. Till hjälp hade vi bommar, upphöjda till typ 20-60cm ungefär, och gjorde olika övningar då vi kortade och längde galoppen.
Detta är två av övningarna vi gjorde:

(22m)
(15m)
I andra övningen skulle vi komma i en så jämn galopp som möjligt över först den första bommen som var upphöjd till kanske 30cm eller något, markbommen och sedan en bom på 60-65cm eller något.
Sedan red vi i kort galopp, vilket är bra för mig då jag brukar tappa henne lite mellan hindrena då hon kan bli väldigt lång. När det satt så ökade vi galoppen och red på ett galoppsprång mindre.

Vi gjorde andra galoppövningar med bommar också men ritade bara upp två.

Tycker denna gruppen är bra, för de hoppar aldrig där, vilket jag gör för pappa på helgerna, träningar och i min andra grupp, utan har bommar varje gång, men aldrig hinder.


Jauu, det var väl min update för dagen, sedan blir det ridning med Anna och sen ska hon sova hos mig.

Hörs sen kram!<3

Kommentarer
Postat av: Louisa

Sv: Aa :(

men du får jätte gärna skicka in bilder till mig till min epost-adress! :D vilken färg vill ni ha på eran header? :)

2012-03-30 @ 19:02:57
URL: http://hastbloggiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0