Ridning på lektionsponny

Idag när jag kom upp så vart Abra lite tjock i benet, dock inget farligt men efter att ha spolat, sprungit och tagit hand om henne beslutade jag att rida lektionshäst i stället. Hon var inte halt eller så men hade småsmå mini sår typ som irriterade och gjorde att benet blev lite svullet.
Så jag red Vallentina. Vi hoppade bana och det var jätteroligt men jag fick en helt annan uppfatttning av henne nu än sist jag red henne vilket var ett bra tag sedan.
Då jag bara red på ridskola och hade en oerhört go men bråkig ponny som medryttarhäst tyckte jag att hon var underbar och välriden, men nu så kändes hon mer som en seg ponni haha:D Men det berodde självklart på att jag inte är van att rida henne för hon var otroligt olik Abra. Abra får man ha ganska mycket mellan hand och skänkel (misstolka inte som att jag sitter med jättekort tygel och drar henne i munnen eller tvingar ned skallen), men på Vallis var det väldigt mycket skänkel och lite hand som gällde, i början kändes hon ungefär som när Abra bajsar fast hela tiden.
Men jag tyckte i alla fall att det var väldigt roligt och vill gärna rida den här ponnyn mer även om jag typ bara rider Abra haha, men hon kan ju få vila någon måndag ibland haha:D
När jag kom hem så var det första jag gjorde att duscha för att inte riskera att drunkna i mitt eget svett, och nu sitter jag här och bloggar och så fort jag skrivit klart här så ska jag göra ett tidsinställt inlägg med bilder från hoppnignen igår.

Hoppas ni har det bra kram:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0