Programridning 18/3-12

Japp, då var dagens programridning avklarad:D
Direkt när jag kom upp satte jag igång med knopparna-vilket inte var det lättaste med Abras man precis xD Det tock väldigt lång tid och ändå blev de inte särskilt snygga, men i och med att jag ville visa halsen kunde jag inte ta ur dem för hon har så lång man och det fanns inte en chans att jag skulle hinna göra något annat så det fick gå med dem haha.
Själva ridningen gick väldigt bra. Hon stack en gång inne på framridningen och jag hoppas att jag inte störde någon av de andra där inne.
Väl inne på banan vart Abra jätteduktig och hon skötte sig jättebra. Jag red henne i en ganksa låg form för jag ville inte krulla ihop henne för mycket eller vad man ska säga, för ibland kan hon börja bråka och streta emot när det blir jobbigt, så då var det bättre att rida i en låg form och en ritt utan bråk tänkte jag:D
Vi fick ihop 68,6% vilket jag är väldigt nöjd med.
Red med "den jobbiga sadeln" idag. Jag kallar den så för att den är för stor för mig och för att jag inte sitter så bra i den. Det var lite ovant nu efter en hel del ridning i olika dressyrsadlar vi har provat och när jag kollade ppå bilderna efteråt såg jag att var framåtlutad under ritten, vilket syns betydligt mycket tydligare nu än när jag rider i de bylsiga tjocktröjor och hoodies jag annars rider i, plus att jag red utan väst idag, men nu vet jag vad jag har att jobba på!:) trots det fick jag en sjua på sitsen, även om jag själv är rätt missnöjd med sitsen, men med helheten eller vad man ska säga är jag väldigt nöjd. Jag fick en 8 på mina fattningar vilket jag är väldigt nöjd över, för förra gången ville hon inte fatta galopp två gånger, och jag fick -4poäng för det. Det kan ha vart för att jag red fram längre så att hon var trött och så red jag fram ute då så hon blev seg när hon kom in i manegen, vilket hon inte blev idag i och med att jag red fram inne.
Efteråt skrittade jag knatterundan med mamma och Emma Cappelen.
Sedan drog jag igång med evighetsprojektet att ta ur Abras knoppar. Hade flätat hela vägen ned på alla knoppar, så det var väldigt tunnt och svårt att få upp längst ned.
Sedan var manen aldeles krullig och hon såg jättegulli ut!<3
hahah:D

Lite bilder från dagen:D




















Vackert face^^:S



Dagens bästa ritt reds av Moa Lord på Cayman med 77,(nånting)% och det gick jättebra de UTKLASSADE!<3 Jättebra såg det ut det var bara.... HELT AWSÖÖÖM!


Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ser ju supertrevligt ut! Men förlåt, det var de värsta knoppar jag nånsin sett. xD ♥

2012-03-18 @ 20:34:56
URL: http://hasttjejerna.blogspot.com
Postat av: cicci

HAHAHHAHAH elin dina knoppar blir mobbade xD

aahagaggaagagaahahhahaha

2012-03-19 @ 11:49:49
URL: http://skimmelcheyernaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0