Program träning

Idag när jag åkte upp till stallet så satt jag och läste lite bloggar, as always, och jag kom in på en blogg som ägs av en tjej som tävlar fälttävlan, och i helgen hade hon vart på dressyrtävling då hon red L:B och L:A och så skrev hon vad hon hade fått för poääng och kommentar på varje rörelse och jag blev v erkligen inspirerad!
Så jag skummade igenom L:A programmet så jag visste vilka rörelser som var med och vart de skulle utföras.
När jag kom upp mockade jag åt Abra och Candy, både boxarna och deras hage, gjorde deras påsar samt Abras kraft för jag vet inte riktigt vad Candy ska ha. Sedan spolade jag Abras ben, det var inte lika svullet idag och om jag inte sa det igår så är detta något som bara mår bra av att hon rör på sig.
Sen så gjorde jag i ordning och red. Jag lindade bara fram idag i och med att hon har de här små såren bak så att det skulle få "lufta".
Vi red på hoppbanan både jag och pappa. När hon väl var igång red jag vad jag kom ihåg av L:A programet och jag är riktigt nöjd! Skänkelvikningarna satt som en smäck och jag är även väldigt nöjd med galoppvolterna.
Mellantraven på diagonalen gick helt okej men aldeles för lite tryck och jag fick inte det där sprättet i frambenen som kommer ibland när jag gör ökningar i traven. Den förvända galoppen fattade jag på ena långsidan i stället för att göra halvt igenom, vilket man gör i L:A1, men det gick bvaäldigt bra och jag är nöjd. Hon gick i en bra och stadig form hela passet och gjorde inte något uppsalg med huvudet någon gång vad jag kommer ihåg:D
Så jag är otroligt nöjd med Abra men i och med att ingen filmade har jag ingen aning om hur jag satt, men det kändes bra, jag skulle nog bara behöva sträcka lite mer på mig:P
I bilen på vägen hem övade jag in L:A programmet helt så nu kan jag det i huvudet:D
Skulle nog behöva träna lite kondition senare i veckan men känner mig så sjuuuuuuuuuuuuuukt motiverad nu att det nog blir en hel del trim också.
Om det fortsätter gå så här bra och programmet sitter ordentligt när jag rider igenom hela tänkte vi se om jag kanske kunde få rida det medan någon bedömmer(typ farfar) så jag vet ungefär vilken procent jag får innan jag rider det på riktigt liksom.


Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0