Gymnastikhoppning och ponnyridning

Idag så vart det prova på dag på stallet, så jag var där och hjälpte till från 11 till tre ungefär.
Jag ledde båda vuxna och barn på prova på ridningen i manegen där det var mer "riktig" ridning, men de flesta timmarna tillbringade jag som ledare på ponnyridningen.
Det var inte jättemånga barn på ponnyridningen, men en tjej red typ tio gånger på ponnyridning och en på prova på;D
Som belöning fick vi rida lite efteråt på ponysarna HAHA! Jag red Fanny, Islandshäst/fjording, hon var min favorit för ett tag sedan men nu när jag har vant mig vid Abra tyckte jag mer att hon kändes som ett kylskåp:P Fast hon är ändå jättegosii:D
Sedan hopptränade jag för pappa, för första gången sedan katastrof-träningen och det gick faktiskt riktigt bra!
Vi hoppade ganska små hinder och fokuserade mest på vägar, form osv.
Först hoppade vi några små studs och sedan ett stigsprång på typ 90cm både med och utan hjälpbom och jag är rätt nöjd. Hon var framåt men utan att bli för springig och jag hade kontroll hela passet vilket känns jättebra!:D Det är såååå mycket lättare att rida en häst när den går rätt än när den går som en banan eller något, känns helt sjukt att rida mot ett hinder när hästen går så:/

Hur ofta hoppar/hopptränar ni och vad brukar ni göra för övningar? Några tips kanske?:D

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0