Hackamore vs sidepull?

I och med att Abra har haft ont i munnen och nu reagerar, sticker, tar upp huvudet, ut med tungan osv, när man tar i munnen på henne, så var jag väldigt inne på att köpa ett hackamore. Snacka lite med Rebecka också, och hon sa att Arrow går bättre än någonsin med deras hack.
Men sen nu när jag googlade runt lite och så, så hittade jag flera som rekomenderade att rida med sidepull. Vad tycker ni om det? Kan inte så mkt på detta området då jag ridit med bett hela mitt liv xD.
Såg även att nåra tyckte att man skulle prova att bara rida med remont, och sedan fästa tycglarna där i. Funkar det på Abra så är det ju bra för oss, som redan har en remont nosgrimma, men som vi inte använder. Billigt o bra x).


Men kan ni något om detta så kommentera Gärna! 

  VS




Jag tror iaf mer på hacket xD.


Kommentarer
Postat av: Karin

Tycker att du ska prova hackamore! Tror hon också gillar det! :D

2012-01-17 @ 07:45:38
URL: http://hasttjejerna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0