Fördelar/ Nackdelar med att ha sin häst på ridskola

Jag har ju Abra som ridskola, fast i privatstallet då.
jag tycker mest att det finns fördelar med det, men visst finns det nackdelar också, det finns det ju med allt nästan. Misstolka inte detta som att hon går som lektionshäst.

Fördelar:

Fördelarna är att det finns två maneger, en stor utomhusbana, en ganska stor framhoppnings bana, och en liten paddock, så är det inte för hårt ute finns det ju alltid någonstans att rida.
Dessutom finns många fina ridvägar. Det finns också nästan alltid någon att rida med och det finns alltid vuxna runt i kring.
Man behöver inte åka iväg för att få bra träning, där finns många bra tränare, man kan rida lektion, massa kompisar m.m.
Det finns nästan oändligt med anledningar till att ha sin häst på ridskola, fast det beror ju självklart på vilken ridskola hehe.

Nackdelar

När det kommer barn som man inte känner, och typ "åhh vilken fin häst" springer fram och kramar osv.
I början när hon var ny var det jätte jobbigt. När jag tog in henne från hagen, efter ridpass osv. så kommer det folk jag knappt känner och typ " heeiii Abra", "ååhh vad fin du e jag älskar dihhhg" "hur är hon? Jag tror hon och jag skulle passa jättebra tsm verkligen!"och massa yada yada. Asså shiiet... Man typ min häst, don't tuch. Sen gick dem med in i stallet och typ omringade henne, och Abra är inte den där hästen som är besatt av uppmärksamhet precis, och stod där med öronen bakåtstrukna och började tom. sparka, hon som är så snäll. Och de slutar inte!Gå med in i boxen och spolspilan liksom? Man kan ju iaf fråga ksk? Men de lyssnar ju inte iaf -.-.
Det finns ju anledning till att deet har suttit lappar på dörrarna där det står privat  och att man inte får gå in om man inte har häst där...

Självklart tkr jag att det är okej när typ Anna och mina kompisar kommer in, men då ska det va kompisar tkr jag.


jajaj kram på er



jajaj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0