Sjöstjärnans Abra

Född: 2001  e: Orchis Fragans Rp 124 u: Arina. Stofamilj: Kronan familjen. mankhöjd 144cm.
Färg: Avblekbar skimmel
Antal registrerade hela led: 2st
Fullblodsandel, 4led: 31,25%
Fullblodsandel, 8 led: 48,83%
Fullblodsandel hela stamtavlan: 58,60%
Stamtavla:
Orchis Fragans se

Svensk Ridponny

Ekelunds Nalle

Svensk Ridponny

Cawdor Hywel gb

Welshponny (sekt B)

 
 
Okänt sto
Orkidéx se

Angloarabiskt Fullblod

Sapphire Crownox gb

Arabiskt Fullblod

 
 
Cinderellax se

Angloarabiskt Fullblod

 
 
Arina se

Svensk Ridponny

Gimmic se

Svenskt Varmblod (Halvblod)

Immer se

Svenskt Varmblod (Halvblod)

 
 
Comis se

Svenskt Varmblod (Halvblod)

 
 
Aria

Svensk Ridponny

Tryfexox se

Arabiskt Fullblod

 
 
Jonnie

Svensk Ridponny


Abra är en riktigt go ponny som är väldigt försigtig av sig. Hon är en jätteduktig dressyrponny men är också väldigt duktig på att hoppa.
Abra ser ut som en liten enhörning(fast utan horn) och är verkligen jätte snäll.
Hon kan vara lite småjobbig att få dit man vill ha henne i dressyren, och behöver ganska lång framridning, men när man väl får henne dit man vill är hon görfin verkligen!
Abra gillar snö och tycker det är mysigt att vara ute och tolka, gå på promenad, galoppera några varv runt hoppbanan när snön sprutar. :D

PÅ sommaren står Abra på Sjöstjärnans ridläger, men jag har henne resten av året.
De som har haft henne på ridläger får nog en helt annan uppfattning av henne än vad jag får. Jag hade henne på sjöis i år och hon är verkligen en helt annan häst där än här hemma. Här är hon mycket gladare, definitivt mycket piggare och ja, en helt annan häst!!!
Jag tror att det är viktigt att Abra rids av en och samma ryttare hela tiden och när det blir för många runt om kring så blir hon lätt sur vilket jag också blir, tycker nte om när folk bara springer in och gosar ed henne, även om jag är med, hon är ju ingen ridskole häst!
Abra är inte den där keliga typ av hästen, utan tycker det är mysigt att bara vara nära, men utan att folk liksom klänger på henne.


HON är verkligen BÄSTA HÄSTEN EVER!








Haer otaligt många bilder på denna häst men tyvär så har jag de bästa bilderna på mobilen:(



Kommentarer
Postat av: Johanna Bengtsson

Nu har jag lagt till er på bloglovin'! :)

2012-02-09 @ 17:03:11
URL: http://bobsak.blogg.se/
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

sv: Aww, vad roligt att höra!! :D Tur att du kikade in på bloglovin då, och välkommen tillbaka :D

2012-02-09 @ 18:58:50
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0