Sälja påskgrejjor för klasskassan vs Abra?=dum fråga

Våra lärare tjatar ganska mycket om att vi ska sälja saker för att få in pengar till klasskassan så vi kan åka på klassresa. Själv känner jag att jag inte har tid till att springa och knacka dörr på kvällarna men alla tycks inte förstå det.
Direkt efter skolan åker jag upp till stallet. Sedan kommer jag hem vid sju-åtta tiden och då finns det kanske läxor som behöver göras och o inte annat behöver jag blogga!
Sedan så har jag ganska stora sömnproblem och behöver väldigt mycket sömn, om jag förutom det jag har räknat upp ska sälja påskpaket? Nä det går inte. Och det har jag sagt till mina lärare också, men svaret på det är att jag får ta och kanske skita i stallet för att hjälpa våran klass. Tror de på det själva eller? En häst är ingen moppe (även om vissa tycks tro det). Ska jag skita i att åka upp till Abra för att tjäna pengar till en klassresa jag inte ens vill åka på? Ska jag skita i att hon inte får mat? Ska jag låta henne stå med bajs upp över knäna för att tjäna pengar till något jag skiter fullständigt i? Nej. Tror inte det va.
Men har i alla fall föreslagit att vi skulle baka  och stå och sälja utanför maxi eller något på helgen, men nope. De ska knacka dörr-.-
Nejj det blir inget säljande för mig och de kan inte tvinga mig till att skita i min ponny heller.
Ska jag åka på någon resa gör jag det heldre med familj/vänner än att åka på klassresa:D

Känns skönt att skriva av sig när man är arg, även om det ofta slutar med att man får många människor emot sig...

Kommentera gärna vad ni tycjer om detta

kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0