Lager på lager...

Åkte upp till stallet direkt efter skolan. Även om det var klart och så, så var det väldigt rått och -14 grader, så hade inte precis världens lust att rida ute då hehe. Ville typ kura in mig med hundra filtar och täcken någonstans och inte komma fram för än till sommarn. Hade blivit lite avskräckt från gårdagens ridpass ute i kylan då jag bara haft ett par halvtjocka vantar, en jacka, två par ridbyxor och vanliga stövlar och ett par strumpor. Först domnade händerna bort, sedan fötterna, jag blev stum i hand och kunde inte röra mig, hade ont överallt så det sket sig kan man säga.  Så det var kanske lite lite kläder så idag tog jag på mig 3 par ridbyxor och termobyxor, två par sockar, ridvinterstövlar, ett par ridhanskar och ett par riktigt tjocka skidvantar, min tuhalsduk, jacka och red med mitt ylletäcke på Abra hela tiden.
Tubhalsduken drog jag upp över hjälmen och halva ansiktet så att jag inte frös om öronen.
Så jag frös inte direkt i alla fall, även om det var väldigt klumpig och att jag inte ens tog mig upp på Abra själv!
Men det var riktigt skönt att inte frysa för första gången på riktigt länge!
Red på hacket och jobbade henne i en låg form hela passet.
Känns som att hon trivs bättre med hack än med bett, hon liksom lägger sig rätt redan vid framridningen och söker sig framåt-nedåt. Galopperade ett par varv på hoppbanan när jag hade värmt upp och så. Lät så kul när fartvinden lät mot termobyxorna!
I morgon så ska jag upp på privathäst möte och sedan ska jag se om jag kan passa in att ta en sväng bort till Marieberg och fota lite när Cissi rider Follow.

Hoppas ni klarar av kylan alla! Gör ett litet "håll dig varm"- inlägg i morgon med lite tips för att hålla sig varm utan att det ska bli allt för klumpigt.

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0