Elin

Hej!

Jag heter Elin och fyller 14 år i mars.
det roligaste jag vet är hästar och ridning, och jag har en ponny som heter Abra. Och står uppstallad på Ale Jennylunds Ridklubb. Abra står på Sjöstjärnans ridläger på sommaren, men jag hyr henne resten av året.

Tävlar ingeet än så länge men kanske börjar senare i vår eller till hösten. Tycker att det kanske skulle vara roligt att komma ut och tävla lite, men för mig är det viktigaste att ridningen går riktigt bra, oavsett om man rider hemma eller tävlar.
Jag tycker väldigt mycket om att rida dressyr, men har inget emot att hoppa heller.
förutom det så tycker jag att det är jätteroligt att tolka, dra några rundor runt hoppbanan, eller ta en mysig tur ute i skogen, för det finns en hel del fina ridvägar runt i kring, och Abra tycker också mycket om att vara ute i skog och mark.

Häst och ridutrustning är något som ligger mig varmt om hjärtat, och är väldigt mån om att det matchar.
Blir helt galen när jag kommer in i en ridsportsaffär, den som är med brukar då ha lite problem med att få ut mig därifrån, och jag lämnar helst inte en affär utan att ha köpt någonting.
De märken jag tycker bäst om är Kingsland, Schockemöhle, Whitaker och HKM mfl.

När jag inte är i stallet gillar jag blanf annat att fota och det gör jag med en Nikon D3100.
Annars sp gillar jag bakning, godis och kakor mohaha! Jag är en sån person som kan äta hur mycket som helst men blir inge större för det:D(Y) MEn tyvär har jag godisförbud för tillfället, så det känns lite sorgligt faktiskt:(
Tycker inte bara det är kul med ridkläder utan även vanliga kläder (fast inte lika mkt ofc!).
Skulle inte säga att jag är en person som bryr sig jättemycket om mitt utseende, men jag går aldrig till skolan osminkad och tänker alltid lite på vad jag har på jag har på mig. Lägger ned en hel del tid på morgonen för att det ska bli bra, men skiter det sig så bara skiter jag i det och låter det se helt Crazy ut haha;)

Sedan får man ju inte glömma bloggen som jag lägger ned väldigt mycket tid på. Hoppas innerligt att den blir en av de större bloggarna ett år, men det är ju inte lätt nu i början när den är ny och man inte har några sponsorer.

Jag är helt besatt av mina naglar och håller på med olika slags oljor och crémer på dem varje kväll, vilket gör dem hårda och att de inte går sönder lika lätt. Inte för att jag egentligen bryr mig men har mngder av tvångstankar och skit:/ När jag ser en nagelbitare blir jag rädd och ryser i hela kroppen när jag ser hur de biter och slter loss skin från sina händer, detta är något jag ser nästan varje dag för i stort sett alla mina nära vänner som jag ofta umgås med biter på naglarna....

Kan vara väldigt slarvig och tappar lätt bort saker och kan kanske ibland uppfattas som lite virrig bland mina närmaste vänner och familj i alla fall.
Jag tycker också om att prata och gör det mycket och ofta, men har blivit lite lugnare senaste halvåret.

I övrigt är jag en glad person som alltid har nära till skratt, och har ganska lätt att skaffa vänner och pratar med nästan alla.


Kommentarer
Postat av: Noomie

Jaa! Jag har nu fått tillåtelse av uppfödarna att använda lite bilder, så ett inlägg om Lexx stam kommer snaart :)

2012-02-22 @ 19:20:23
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0