Uteritt med Bästa, Bästa och Bästa!

Idag åkte jag och finaste bästa ponnyn till Bildal. Eller inte Bildal utan ett stall lite bortanför Bildal. Det var seriöst talat det snyggaste och lyxigaste stallet(har inte sett något så fint inuti någons hus heller) jag någonsin har sett. Så sjukt snyggt var det, boxarna var i ek och stallet var jättefint och mysigt, spolspiltan var stor och rymlig och kaklad typ assnyggt! Och i , jag vet inte vad det heter men hade det vart på en klubb hade det kallats klubbrum men vet inte vad man säger på ett privatsstal?hahha, där i alla fall var det assnyggt och så hängde det  en kristalkrona i taket! Blev helt overexcitet det var det snyggaste stallet jag sett ever!

Det tog ett tag innan vi kom iväg eftersom släet vi skulle hyra hade dubbdäck och jag tror det var något fel på någon lampa också så vi fick låna Annas släp när vi kom upp och ringde de vi hyrde släpet av och sa att vi inte tänkte betala för det:D

I alla fall: När jag hade kommit fram fick jag ställa Abra på gången i det översnygga stallet, sen borstade jag och karin och gav oss därefter ut i skogen.
Vi var ute i kanske två och en halv- tre timmar och red på jättefina ridvägar och det var jättemysigt! Vi såg en del djur bland annat katt, hund, andra hästar en hjort och en "påfågel".
Efter ungefär halvvägs stannade vi vid en bänk och åt våra jättegoda stora bullar med socker och drack päronfestis.
Abra och Arrow fick smaka på päronfestisen och typ älskade den!:D


Karin matar Arrow med festis;)

Gofika(Y)

Det var en jättemysig slinga vi red och det var jätteroligt att få träffa Karin igen. Det var jättelängesedan vi träffades sist så det var jättekul verkligen:)
När vi kom tillbaka mötte mamma, Axel och Anna oss och Axel fick rida sista biten till stallet.
Sedan gick vi och åt. Jag fick ställa in Abra i Arrows box eftersom han skulle ut i hagen och Abra verkade trivas bra där:D

Nu fattar ni vad jag menar med att stallet var snyggt va?

Osamanhängande inlägg men är trött efter lång dag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0