US-dag

US-dagen idag började med att Liz visade lite tömkörning på Elmina och sedan så fick vi prova, det gick jättebra1 Hon var väldigt lätt att få att jobba och så, jättekul:D.
Därefter red vi ut på lektionshästarna och ponnyerna. Jag red Kaiser, en liten B-ponny på kanske 125cm eller något, tippar på det men han kanske är mindre xD
Det var jätteroligt, skitkul verkligen! Kände mig inte ens stor på honom! Han var jätterolig, bockade, sprang som in i, spramg på sidan, sprang av vägen en gång och vi sprang till och med förbi hästarna framför...(Tanja och Spencer).
Det var görkul1 Älskar den ponnybn altså vill seriöst köpa han, om jag hade haft råd att ha två hade jag definitivt gjort det, i och med att han inte verkar trivas så bra på ridskola, men idag hade han kul!
Vi red bort längs ridstigen en bra bit innan vi vände, och var ute en bra stund. Alla hästarna höll sig i skinnet och ingen ramlade av, men Porora gjorde en rejäl bock med Emelie när vi galopperade och de andra småbockade också lite.
När vi kom tillbaka åt vi tacos, sedan fotade Emelie, mig och Abra, Denise och Taffe, Anna och Valentina i och med att det inte är någon bild på oss på hemsidan, och sedan tog vi gruppbild med US.
Efteråt hade vi ett litet US- möte som jag fick gå tidigare ifrån för at hinna med Abra.
Jag gjorde lite wanna be fridressyr, sprang och så travade hon efter mig, stoppade, vände, travade en bit, stannade, backade typ och det gick jättebra! Det var nästan lite för roligt tyckte Abra och hon stack och bockade lite och blåste upp sig haha, man käner sig så liten när de blåser upp sig så hahah.
Till hjälp hade jag några koner och en öpphöjd bom som vi sprang över, mellan och så.
Ganska slut nu faktiskt hahah så nu blir det vila.

Kram<3


Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Hej, tack! :) Ja vad kul att du oxå e Jennylundare :D Fin blogg föresten! ;D

2012-04-13 @ 21:35:13
URL: http://matildaocholivia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0