Taggar

På lördag så ska jag och Abra och hälsa på Karin och Arrow. Vi skulle typ rida ut i en och en halv/ tvåtimmar och ha med fika, sjuuukt myys!:D
Efter ett långt telefon samtal m,ed Karin igårkväll är jag hur taggad som helst! Längtar asmycket verkligen!
Igår när vi pratade kom vi in på att det skulle vara pay and jump på Jennylund 6 maj som Karin skulle vara med på, så då sa jag att jag också fick vara med på den då! 
Egentligen tycker jag allra bäst om dressyr, och har bestämt mig för att jag nu bara ska lägga pengarna på dressyr, även om jag hopptränar för pappa, men det är ju såklart gratis, men nu när Karin ska vara med och allt så får jag väl vara med och det ska faktiskt bli riktigt roligt!
Jag tror att Karin ska hoppa 1meter, men jag tror jag ska hoppa 90cm eller något, beror på hur det har gått på träningar osv fram tills dess. Annars hoppar jag 70 eller 80 hoppningen går inte så bra just nu men har detta som mål iaf, även om det inte kommer att gå, har inte ens anmält mig men ska träna för pappa senare i veckan så får se hur det går;)
Har jag råd så tror jag nog att det kanske kan vara bra att rida två klasser typ  70 och 80 eller 70 och 90, så får man rida banan en gång innan och vså går det bättr sen, men jag har en tendens att göra av med pengar väldigt fort så man får la se hur mycket som finns kvar då;)
I alla fall så ska det bli jätteroligt tycker jag!
Sedan så var det en programridning på göteborgs hästsportsklubb, så den tänkte jag också vara med på och jag lägger heldre pengarna på det än att hoppa en extra gång xD

Sedan så är mina ridstövlar typ 15cm för korta så undra om någon har tips på några snygga dressyrstövlar som är ganska långa och snala i vaden?
Helst inte för dyra för har typ bara 300spänn hemma som kommer vara slut när som helst, men vet ni några lite dyrare skriv dom också:D<3

Kommentarer
Postat av: du vet vem

ska du hoppa 90 cm halå elin såver duuu????

du vågar inte ens galopperna snabbt

2012-04-17 @ 16:39:57
Postat av: Karin Jönsson

Sv: nej då det var ju bara kul!! haha

D kan ju hoppa en rnda bara annars, typ en 80 eller nåt :):)

2012-04-17 @ 21:37:48
URL: http://hasttjejerna.blogspot.com
Postat av: cicci

du vet vem: seriöst elin äger, men hon låter inte abra vrålsticka i världens galopp, utan hon galopperar henne i form och i sansat tempo.

hon har hoppat 90 förut.

Skriv inget om henne förns du vet ORDENTLIGT!

2012-04-19 @ 08:50:54
URL: http://skimmelcheyernaa.blogg.se/
Postat av: moa

till du vet vem!!du ska inte säga att hon nt vågar att galopperna fort hon gillar att ha mycke kontroll det vill jag oxå ha. och 90 cm kan hon hoppa bara hon får mer aktivitet i Abra så går det :)

så nitti är inga problem men lyckas hon nt få fram henne innan pay and jump´en så kan hon säkert med marginal hoppa 80cm :)//moa föresten aligsås har pay and jump den 26/4 nt 29 som jag sa dom har oxå programridning den 27/4 :)<3<3<3

2012-04-19 @ 20:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0