Pessimisten is back

Idag så vart det kycklingskuttet, en liten typ tävling/ pay and jump där klasserna var bommar på marken till sjuttio centimeter.
Jag, Moa, Molly och Tove hade ett lag och var med;)
Vårt lag hette påskhararna och vi var också klädda så. Vi hade svans, öron, och Karin målade oss i ansiktet, jätteroligt:D(Y) Moa, Molly och Jag var grå påskharar och Tove vår lilla vita påskhare hihi<3, fast jag och Molly hade inga grå ridbyxor så hon red i leggings och jag i mina grå tomtebyxor i fleece, storlek 8år eller något hahah, de gick i alla fall nedan för knäna och ridstövelskaftet som tur var xD.

När jag skulle rida fram var det lite stressigt, det gick jättedåligt och jag kände mig jättestresad och det kändes som att de när som helst kunde säga att jag skulle in på framhoppningen, och jag kände värkligen att jag inte skulle kunna hoppa så som hon gick då. Så fick lite panik kan man säga och ville först inte hoppa alls för att det gick så dåligt, men sen så bad jag pappa att hjälpa mig och då gick det bättre men det kändes ändå inte helt bra när jag kom in på framhoppningen, hon var så seg! Jag höll inget i handen och hade i princip långa tyglar, och ändå lyckades hon hänga i innerhanden, sen så har hon en tendens att bli så lång när man inte har henne mellan hand och skänkel, eller inte har henne framme framförallt! Och det kan jag väl inte precis säga att jag hade...
sedan så fick jag typ världens prestationsångest och betedde mig antagligen som en gnällig liten skitunge men jag kände mig pissdålig verkligen!
Så sa jag att jag kände att jag inte hade någon kontroll och då tolkade pappa det som att jag tyckte att hon stack och gjorde massa dumheter som hon inte ska, typ bocka och greja, så då sa han att jag visst hade det och att hon gick för långsamt, men jag menade ju att jag inte hade den kontrollen jag har i dressyren, att jag inte har henne framme och att hon hänger och i högertygeln och jag sitter bara där och skumpar antagligen.
Och det är liksom inte så att jag är arg på någon annan på något sätt utan bara så in i h****te trött på mig själv.

Sedan red jag in på banan, det gick inte särskilt bra därinne heller, men hon var tillräkligt framme för att byta galopp av sig själv vilket är possitivt, men hon var väldigt lång. Jag kan väl inte säga att jag gjorde något särskilt därinne för att driva på henne, däremot satt jag säkerligen och skumpade en massa och drog henne i munnen.
Kände att jag heldre hade haft Abra mer framme och haft henne kortare(misstolka inte detta som mycket i hand), än att ha henne så lång och hoppa felfritt hahah.
Men det blev i alla fall en felfri ritt och Abra var jäteduktig!<3

De andra i laget red också felfritt, men hann bara se Moas ritt och den var superduper fin:D<3
Vårt lag kom tvåa:)

Förlåt för sjukt dåligt formulerat inlägg och att jag säkert har skrivit massa konstiga saker, men orkar inte ändra det i alla fall.

Kram på alla:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0