Hoppträning för pappa

Igår hopptränade jag för pappa. Vi hoppade lite linjer. Först hoppade vi ett kryss åt lite olika håll och sedan började vi att hoppa lite linjer. Vi hoppade först ett plank med vattenmatta under, fyra galoppsprång och sedan ett gulvitt räcke. När vi kände oss säkra på mattan och jag hon var igång ordentligt igång höjde vi planket med mattan till 90 cm och så höjde vi räcket också. Sedan hoppade vi det på lite olika sätt och hoppade sedan ut på en liten oxer som stod 21m bort(5-6 Abra språng).
Hon var framme hela tiden och redan innan jag hade börjat hoppa och fått bjudning genom det kunde jag sitta och rida fram och ha henne i ökat tempo.
När vi hoppade främst i höger varv och jag kom in förlångsamt på blanket tog hon sådana där jätteskumma språng när de hoppar jätte högt över med dålig frambensteknik så att kroppen typ hänger under manken eller vad man ska säga och tog sedan ett stort språng på räcket så jag typ kröp i hop på henne på första och satt jättte konstigt bakåtlutad med typ rakaarmar på andra HAHAH hade sååå gärna haft bilder på det!
Men annars gick det väldigt bra och jag är jättenöjd och känner att jag känner mig trygg på den höjden oavsett vad folk säger haha;).
Nästa gång ska jag nog hoppa en bana och med enstaka hinder, det var ett tag sedan jag hoppade enstaka hinder utan hjälpbommar och hinder innan på den höjden.
Men jag är i alla fall jättenöjd med Abra och det kändes jättebra och hon gick i bra tempo och jag kände mig säker och allt. Så jag ser inga problem i att hoppa 90cm på pay & jumpen bara så ni vet;)

Kram på alla;)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0