Hoppträning för Karin:)

Idag vart jag uppe påstallet vid niotiden då jag skulle hoppträna för Karin tillsammans med Moa, Molly och Tove klockan tio. det gick ganska bra, lite undertempo och min hoppsits är inte den vackraste, men tycker att Karin är en väldigt bra tränare som det funkar bra att rida för. Jag vet inte vad det är men ibland när jag tränar (eller ganska ofta), så kommer jag inte till ridning lixom. Jag sitter där som ett jäkla apskaft och styr runt lite och Abra och jag har ghuvudena på samma höjd(lite överdrivet kanske) och hennes rygg är som en svängd banan och jag gör ingenting åt det, bara sitter där och styr och kanske skänklar någongång ibland och sen blir jag sur när det går dåligt eller att hon vägrar, och sedan komer jag på mig jälv lite: amen vad fee**n gör du? Du kan ju rida(inte särskilt bra men..) så varför gör du det inte?!
Sedan så blir det ju självklart inte att man har hästen där man vill när man inte värmer upp som man brukar. ibland är det ju lite så att det är något speciellt man ska göra så man inte kan sitta och rida hästen på "sitt" sätt.
Men för Karin (och Liz så klart)tycker jag att detta funkar väldigt bra och det är kul och träna för henne även om jag egentligen inte är världens hoppfreak utan satsar mer på att rida dressyr.
Vi hoppade på lite linjer som sedan sattes ihop med en bana och sista gången var det riktigt roligt!

Sedan hjälpte jag, Anna och Denise till på ridlägret som var där och visade hur man lindade ben, lekte och hoppade över ett longerspö som satt mellan två hinderstöd i manegen(hoppade 1m xD)

Sen gick jag och mamma ut och powerwalkade och därefter lite styrka.

Jauu det var väl min dag idag kram på er:D

Kommentarer
Postat av: moa

Elin

du rider jätte bra och Abra har lätt att komma under tempo. jag fick kämpa jätte mycke med det när jag hade henne. men jag började ridpassen med att skritta trava och galoppera på helt långa tyglar . hon fick vila en liten stund innan jag började gallopera igen när jag började galopperna igen lät jag henne rejsa fort på långa tyglar:) det tyckte hon var roligt och hon fick då mer arbetsvilja:) tränade mycke tempoväxlingar med henne så hon fick med bakdelen.ELIN DU KAN INTE BÖRJA FOKUSERA PÅ HUVUDET INNAN DU HAR MED BAKDELEN!!! förstår du?? och när din pappa eller någon annan säger att du ska öka tempot det brukar inte vara för en då hon går fram i ARBETS TRAV. så du kan få i läxa av alla att få fram Abra så hon inte går i under tempo. det är din läxa under påsklovet :) kram<33

2012-04-07 @ 17:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0