Dressyren idag!

Idag så vart det ju programridning igen. Både jag, Anna och Moa var med och det gick rätt bra för oss alla tre:)
Jag red LB:1 och det gick helt okej. Efter jag hade ridit tyckte jag att det kändes jättedåligt, hon var seg och jag sitter som en kratta, och jag visste att jag inte skulle få någon hög procent. Sedan gick jag där som världens pessimisst, även om jag inte visade det, och tänkte att idag ska jag skriva ett inlägg om hur dålig jag är, hur ful sits jag har och hur synd det är om Abra för att jag rider henne.
Sedan borstade jag Abra och släppte ut henne i hagen. Hon såg ut som en tant som lekat med pappiljotter i håret när jag tagit ur knopparna, hon var jätte krullig verkligen!
Sedan gick jag och hämtade mitt protokoll och fotade Anna. Jag fick 63.10% vilket känns rätt okej.
Sedan satt vi i sekretariatet och jag såg en annan tjej som red LB:1 som jag tyckte red jättebra och hon fick samma procent som mig vilket gjorde mig lite mer optimistisk.
En annan sak som kändes bra var att missarna är saker som är lätta att träna på och ganska enkla att rätta till, så om jag bara tänker på det och jobbar med det till nästa gång så kommer jag antagligen få en ganska mycket högre procent.
Anna red en fin ritt på Valentina, men tyvär så glömde hon en volt en gång coh fick felridning och -2påäng men fick ändå 64,(någonting)% vilket tror jag var bäst bland lektionsryttarna(men är inte säker).
Senare på eftermiddagen när satt i sekretariatet kom det in en häst som såg precis ut som Abra, Emmsa tror jag att hon hette. Det enda som skilde dem åt var att den hästen var helt vit tillskillnad från Abra som är avblekbar skimmel och har mycket grått i man och svans och på benen och lite bruna prickar, men annars var de så lika att jag höll på att tuppa av typ!
De verkade ganska lika att rida också och de var nästan så jag ville springa ner till ägaren och fråga ut henne om hästen x) Att en av ryttarna som red den hade typ lika dana kläder som mig, fast i annan färg, och fick nästan samma procent som mig när jag red LC(hon red också LC) gjorde ju inte saken mindre creepy haha xD.

Här kommer lite bilder från dagen:

Skruttibangbang sits! Men fin Abra<333





















Jag såg ut som en blandning mellan en anka, missbildad gris och Mr. Bean på den bilden så var tvungen att skugga ansiktet xD.

Tog många fler bilder men lägger inte ut dem, inte nu i alla fall.

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0