Så nära...

Idag red jag ut med pappa och Candy och Candy och Abra var aspigga nu i det kalla, klara vädret. Abra små stack några ggr och en gång så typ stack hon, sedan bocksprång och tvärstopp så jag typ hängde i knävecket precis bakom hennes öron och ryggen några cm från marken och var så nära att ramla av! Men då typ stegrade sej Candy, typ som att hon tänkte slänga sig framåt och sticka, vilket inte hade vart så kul ( skulle definitivt ramlat av då och sett en lös Abra och Candy sticka upp för backen och själv bli kvarlämnad i skogen...), och Abra slängde upp huvet och tänkte nog sticka men pappa fick tag i Candy så hon stod still och jag kunde sätta mig tillrätta i sadeln igen. Sedan red vi hem i ganska lugn takt och dem små-stack en elr två ggr till.
Sedan smörjde jag in Caymans magplatta tsm med Moa. Efter det kollade jag på WE- cliniken som var däruppe med Anna och sedan körningen med Anna och Ida.
I julklapp av Anna fick jag ett jättesnyggt schabrak från sadelkammarn(bild kmr ks upp) men som tyvär var aldeles förlitet men som tur var har hon kvittot kvar så ska in och byta det till en större storlek.

Tidigare idag var jag på trehästar med Karin och Rebecka. Skulle ju köpa JW-brallor men hade inga i min storlek elr den färgen jag ville ha inne just nu, men bad dem lägga undan ett par bruna i min storlek. Köpte ett par rosa benlindor till Anna i julklapp som matchar till hennes rosa/lila schabrak och en annan grej som jag inte kan lägga ut på bloggen för tillfället då den är till Cicci och Lottie.

Btw så vill jag passa på att dissa omklädningsrummen på tre hästar. Skynket är pyttesmalt och nästan 2/3 av benen syns när man står därinne och det skulle inte vara särskilt kul att prova en tröjja därinne....
Annars så är det en jättefin och bra affär med mkt nice prylar för både häst  och ryttare.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0