Logga vid tävling

På Jennylund där jag rider och har häst är det just nu tema vecka, vilket innebär att dem tar in folk inom olika grenar och områden som har cliniks och kurser. Igår var det WE och kör- clinic, vilka båda var väldigt intressanta och inspirerande.
Idag kom en tjej som köpt en ridskole häst som hon tränat i frihets-dressyr och visade upp det. De var jätte duktiga! Innan var han väldigt rädd för nästan allting, särskilt höpåsar, men idag så gick han över preseningar och mellan stolpar med höpåsar på och visade även upp lite tricks. Sedan började en kurs i hästens muskulatur och stress pungter osv. som jag var med på. Var dock inte med på hela men var iaf med i en och en halv timma så var med på hela teorin och ksk hälften av den praktiska delen. Det var jätte bra och oerhört lärorikt och man såg verkligen på hästarnas reaktioner vad dem tyckte om de olika sställena man klämde på x). Abra visade sig vara lite stel i vissa muskler i ena sidan så jag ska försöka mjuka upp dem lite och klämma lite där innan ridpassen och så.

Tkr det är awsömme med fridressyr så har börjat försöka lära Abra spansk skritt. Nu så lyfter hon på hovarna när man petar på dem, vilket hon inte gjorde innan, då jag fick lyfta dem åt henne hahah, så ska försöka utveckla det till att hon gör det medans hon går framåt.
I julklapp hade Anna(min bästa vän och medryttare en dag i veckan) fått ett jättesnyggt brunt schabrak, matchande benlindor och regntäcke så tänkte att hon kunde ha sina schabrak på den svarta sadeln i och med att hon tycker om den, och jag mina på  den bruna, så slipper man tricksa mmed och byta osv. Självklart så får vi båda rida med vilken sadel och vilket träns vi vill, men det kan ju ändå vara en lite kul grejj.

shit vilket stort tjafs det är om loggor nu! Varenda blogg man klickar sig in på är det stora diskutioner om att man nu mera inte får ha loggor som är större än 3cm2 på sin tävlings utrustnig. HELT sjukt tkr jag! Kräver dem att man ska börja sy egna schabrak nu eller?! Fins ju typ inga grejjor utan logga som är tillräkligt snygga för att man ska vilja ha dem på tävling. Får la tejpa över loggan med silver dejp elr rida barbacka dåe! Elr vad tkr ni? Kommentera gärna oavsett om ni håller med elr nt.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0