Tömkörning badning och US-möte

Har inte kunnat blogga något i helgen så här kommer en kort resumé av helgen:

I lördags var jag på sadelkammarn och provade väst och kollade in de snygga grejorna. Sedan åkte vi till trehästar där vi lånde med oss tre dresyrsadlar som vi trodde skulle passsa, sedan åkte vi till my one och kollade lite. Sedan så red jag en sväng i en av de nya salarna som faktiskt passade rätt bra, gjorde lite ökningar skänkelvikningar förvänd galopp m.m. Sen så skickade jag upp mamma på Abra för jag och Moa har nämligen bestämt att hon ska vara med i en lagtävling i hoppning å då måste vi ju träna henne också!
På lördag kväll (4-22.30) var det US-möte men vi åt och spelade spel och så också och det var jättekul.
På söndagen var pappa uppe och bygde sarg till lilla manegen från kl.8 till kvart i sju eller något. Jag kom upp först lite senare och då schampoonerade jag henne och när hon hade torkat så tömkörde jag. Jag har inte kört så där jättemycket innan men en del och kan lite i alla fall, men det hade kanske bra att ha någon mer erfaren med när jag gjorde det. Pappa kom och tittade till mig några gånger så helt själv var jag inte. Men det gick ändå rätt så bra och hon sökte sig framåt-nedåt och jag hade henne i en rätt bra form även om det inte varade hela tiden x).
Det är väl allt som hänt under denna helgen.
Kram på er!<3


Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Hjälp mig gärna på min blogg vilken kavaj jag ska ha på tävlingen som är på söndag! :D

2012-03-26 @ 20:14:19
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0