Uteritt och Hopplektion

Igår red jag, Anna och pappa ut. Vi red nedför båtmansliden och det var jättemysigt.
På vägen bort var Abra lite spänd och hoppade till lite då och då och en gång flög hon rätt ut i skogen hahah:D.
Sen så var alla hästarna lugna och snälla, men gick ändå framåt, förutom Vallis. Hon  kanske gick fram på sitt sätt eller något men det var inte märkbart och hon hamnade en bit efter så vi fick vänta hahah. Det kanske var så mycket och se när det fanns annat en manegens väggar att kolla på:P Så jag klagade på Anna hela tiden för att hon var så långsam men tji fick jag för det!
För på hemvägen när vi skulle galoppera(jag var sist) så såg jag först Candys rumpa flyga upp några gånger när hon brallade, sedan såg jag hur Vallis gjorde en bock hon med och Anna hamnade på halsen var efter Vallis svängde åt sidan, gjorde en till bock och lämpade av Anna på gärdet bredvid vägen.
Det gick bra med henne och Vallis höll sig när vi red hem. Candy däremot bockade, småreste sig och höll på typ hela vägen hem hahah.
När vi strax var hemma så red jag och Anna bredvid varandra och jag ba: Asså Abra har typ slutat sticka på hoppträningar och så........ Så drar dem iväg några steg hahah så typiskt! Som en påminelse om att  hon inte alls har slutat sticka haha gölli.

Idag red jag lektion. Vi är i vanliga fall bara två stycken, men i dag när var vi 8stycken(!!!) vilket var lite av en chock hahah, men det är väl många som kan rida igen nu när det är lov och så.
Vi hoppade lite olika banor med linjer och sånt och Abra var pigg, men hängde för mycket i innertygel och jag gjorde nada åt det! men sen funkade det bra:D

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0