Kissenödig häst :S

Idag red jag lektion för Liz som vanligt. Det gick ganska bra fast Abra vart ganska seg. Det är så sjukt jobbigt att rida när hästen inte vill gå framåt altså!
Vi jobbade både på rakt och böjt spår, ökade, minskade, skämkelvikningar m.m.
Abra hänger lite i handen så det försökte vi också jobba bort! Vi jobbade också en del i galoppen och det kändes väldigt bra ett tag. Det första jag tänkte på när hon gick sådär riktigt megabra, verkligen trampade och hade energi, men gick väldigt kort och samlat i en rätt hög form, var Braven. Sådär som han ser ut på alla fina bilder Lin lägger ut på honom. Lin och Ingrid är verkligen de som jag ser mest upp till som jag kan komma på nu, och jag har som mål att bli nästan lika bra som Lin och också ha en unghäst jag utbildar själv om några år.
Respekt för de tjejerna altstå!!!

Anledningen till att hon hon var så seg kom inte fram för än senare när jag hade suttit av.
Direkt när jag satt av så ställde hon sig och kissade. Abra kissar i princip aldrig ute, i manege, padock eller så så hon måste ha vart jättekissenödig stackarn!:(
Respekt till henne också och alla ni som läser detta:)<3


Kommentarer
Postat av: beatrice

SV: Om det första tränset skulle vara billigare så skulle det nog vara "snyggare"! Tycker att det andra är mer prisvärt/snyggare också för den delen! ;)

2012-04-03 @ 12:01:22
URL: http://stallmolke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0